Nysgerrig formidler

Claus Berthelsen får Krygerprisen 2009
Programmedarbejder Claus Berthelsen fra DR Musik modtager årets Krygerpris på 25.000 kroner for sin varierede og altid nysgerrige formidlingsevner i radiomediet over flere kanaler og genrer.

Underholdning
DR Ensembler

Procol Harum på DR Slotskoncerter 2006

For første gang i Skandinavien: Procol Harum i stort symfonisk samarbejde med DR RadioUnderholdningsOrkestret og DR Radiokoret, dirigeret af David Firman. Povl Dissing & Benny Andersen: Svantes viser - og andre fællessange.

Så er det atter tid at løfte sløret for årets store familieudflugt i det grønne. Legendariske Procol Harum med Gary Brooker i spidsen er hovednavn på DR Slotskoncerter 2006, lørdag den 19. og søndag den 20. august i Ledreborg Slotspark. Konferencier: Hans Otto Bisgaard.

I symfonisk samarbejde med DR RadioUnderholdningsOrkestret og Radiokoret bliver det første gang i Skandinavien, at publikum kan opleve klassikere som "A Whiter Shade of Pale", "Conquistador" og "A Salty Dog" i de stort orkestrede versioner, som tilbage i 1972 skrev gruppen ind i rockhistorien med det multi-sælgende album "Live In Concert With the Edmonton Symphony Orchestra".

Med til historien hører, at Procol Harum frem til i dag kun har gentaget denne stort anlagte koncert-event ganske få gange - og aldrig før i Skandinavien. Med DR RadioUnderhold-ningsOrkestret bliver det nu en realitet. DR Slotskoncerter 2006 er stolte over at kunne føje sig til rækken af disse eksklusive koncerter.

Som optakt - og bestemt ikke mindre interessant skal vi opleve Povl Dissing & Benny Andersen med sange fra den dvd-aktuelle 'Svantes Viser'. Akkompagneret af DR RadioUnderholdningsOrkestret og Radiokoret vil det musikalske makkerpar have yderligere sange på programmet, hvor publikum traditionen tro vil få rig lejlighed til at synge med.

Vel mødt i Ledreborg Slotspark til DR Slotskoncerter -, arrangeret i samarbejde med Post Danmark. DR Slotskoncerterne hører i dag til blandt sommerens populæreste koncertbegivenheder. Med alt udsolgt i 2005 gik mange forgæves efter billet. Her hjælper kun et godt råd: Køb billet i god tid!

Billetsalget starter 3. marts kl. 16.

Biletter til koncerterne samt picnickurve leveret af Meyers Køkken kan bestilles og købes på de respektive billetforsalgssteder samt via internettet (se nedenfor).

BILLETnet: 70 15 65 65 og på posthusene

DR-butikken 35 20 62 62. Internetkøb: www.dr.dk/ruo