Underholdning
Manden med de gyldne ører
DR2

Ny DR2 dramakomedie på vej

’Manden med de gyldne ører’ er en ny TV-serie, som får premiere på DR2 i starten af november. I hovedrollen vil man kunne opleve Nikolaj Steen.

Optagelserne er allerede i fuld gang til DR2’s nye serie, ’Manden med de gyldne ører’, som har sit omdrejningspunkt i livet på et pladeselskab. Den smarte pladeselskabsmand Jakob (Nikolai Steen) kæmper for at holde sammen på sin tilværelse, der ikke længere er så glamourøs, som den var en gang.

Gennem otte afsnit må Jakob lyve, sleske og manipulere sig vej rundt i en jungle af selvhøjtidelige musikere, udbrændte stjerner og sexede sangspirer. Samtidig skal Jakob håndtere sin 14-årige datter, som netop er flyttet ind hos ham. Som bekendt er livet med en teenager ikke gnidningsfrit, og slet ikke, når man selv lever som en 18-årig.

- Med ’Manden med de gyldne ører’ tager vi det næste skridt i comedygenren, og det er virkeligt spændende, siger Peter Gren Larsen, satireredaktør i DR, og uddyber: For første gang arbejder vi med decideret dramedy - altså blandingen af drama og komedie. Samtidig benytter vi os af rigtige levende karakterer og sætter dem ind i et fiktivt, morsomt univers. ’Manden med de gyldne ører’ kan slet ikke sammenlignes med noget af den comedy, der indtil videre har været lavet herhjemme. Det er next level...

Foruden Nikolaj Steen tæller rollelisten bl.a. Kaya Brüel, Lars Ranthe, Anders Budde og Eddie Skoller. Derudover medvirker en lang række af danske musikere som sig selv.

Serien er skrevet og instrueret af Simon Bonde (’P.I.S’ og ’Gramsespektrum’) og Michael Spooner (’P.I.S.’) og produceres af Tomas Radoor og René Ezra for Nordisk Film.

’Manden med de gyldne ører’ har premiere på DR2 i starten af november, men har allerede forpremiere på DR HD 1. november. Serien er i otte afsnit á 25 min.

DR Markedsføring Presse

Pressemeddelelsen er offentliggjort 03.07.09 / 09.41

Nikolaj Steen som Jakob i Manden med de gyldne ører.
Foto: Jacob Hoffmann